مؤسسه مطالعات اجتماعی و فرهنگی دانشگاه پنجاب تفاهم نامه ای را برای ترویج مهاجرت ایمن و قانونی امضا کرد.

مهاجرت غیرقانونی جوانان از راه قاچاق از پاکستان و افزایش حوادث قاچاق انسانی موسسات آموزشی دنبال آگاهی بخشی به نسل جوان از عواقب مهاجرت غیر قانونی و قاچاق انسانی از طریق متون درسی هستند، در همین راستا دانشگاه پنجاب نیز تفاهم نامه ای را با سازمان توسعه اجتماعی پایدار برای ترویج مهاجرت ایمن و قانونی امضاء کرده است.

موسسه مطالعات اجتماعی و فرهنگی دانشگاه پنجاب (ISCS) و سازمان توسعه اجتماعی پایدار (SSDO) یادداشت تفاهم (MoU) را برای همکاری با یکدیگر برای ترویج مهاجرت امن و قانونی و مبارزه با قاچاق انسان در پاکستان امضا کرده اند. این تفاهم نامه توسط مدیر ISCS دکتر روبینا زکر و مدیر اجرایی SSDO سید کوثر عباس در دانشگاه پنجاب امضا شد. دکتر روبینا در سخنرانی خود گفت: مؤسسه مشتاق تعامل گسترده و معنادار با SSDO برای توسعه ظرفیت جوانان در زمینه مسائل مربوط به مبارزه با قاچاق انسان، کار اجباری، حفاظت از کودکان، مهاجرت ایمن و منظم، تغییر آب و هوا و محیط زیست، مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز، و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در موسسات آموزشی است. SSDO در نظر دارد دوره ای را با عنوان "مقدمه ای بر مهاجرت" در موسسه مطالعات اجتماعی و فرهنگی برای ترویج مفهوم مهاجرت ایمن و قانونی و همچنین مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق انسان در پاکستان معرفی کند. بر اساس اعلامیه مطبوعاتی، این برای اولین بار است که یک دانشگاه برنامه درسی در مورد مسائل مهاجرت را آغاز می کند که منجر به ترویج مهاجرت امن و منظم در کشور می شود. جوانان باید در مورد راه های امن و منظم مهاجرت برای تحصیل، بهداشت، گردشگری و/ یا به منظور اسکان آموزش ببینند. برنامه درسی مقدمه مهاجرت به سایر مؤسسات آموزشی در مناطق کانونی پنجاب تکرار خواهد شد و سپس یک کمپین حمایتی برای گنجاندن چنین دوره ای در مؤسسات آموزشی در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد. مهاجرت غیرقانونی از پاکستان در حال افزایش است و باید با مشارکت جوانان و سایر ذینفعان، ایجاد آگاهی گسترده در مورد خطرات مرتبط و ارائه اطلاعات در مورد فرصت های موجود و مهاجرت از طریق کانال های منظم، با آن مقابله کرد.

منبع:

روزنامه اردو پوائنت مورخ 18 بهمن ماه 1402

https://www.urdupoint.com/en/education/pu-institute-signs-mou-to-promote-safe-legal-1791076.html

مهاجرت غیرقانونی از پاکستان در حال افزایش است، هر ساله تعداد زیادی از جوانان پاکستانی، به دلیل فقر و بیکاری، غیرقانونی به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند، قاچاقچی های انسانی از آن ها پول زیادی گرفته و غیر قانونی توسط ایران، ترکیه و یونان به کشورهای اروپایی وارد می کنند. تعداد زیادی از افراد به دلیل ازدحام قایق ها در راه غرق می شوند. امسال بعد از چند حادثه بزرگ دولت اقدامات جدی نموده و تعدادی از قاچاقچی های انسانی را دستگیر کرده است.

کد خبر 18807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =